Bibliographischer Nachweis der mdw von 2022

Sortierung:   Titel ↓ AutorIn
Treffer: 16

  • Chatziioannou, Vasileios; Pamies Vila, Montserrat: Analyzing the single-reed excitation mechanism. In: Journal of the Acoustical Society of America 152 (2022) H. 2, S. 3-3.
  • Cho, Seo Young: Female Mentors and Peers–A Heterogeneity Analysis of Gender Gaps in Attitudes towards STEM in South Korea. In: Korea Journal 2022. H. 62, S. 208-240 [online verfügbar: https://www.kci.go.kr/kciportal/po/search/poSereArtiList.kci...].
  • Cho, Seo Young: The effect of social identity on integration of social minorities: The case of North Korean refugees in South Korea. In: International Area Studies Review 25 (2022) H. 1, S. 3-20
  • D'Amario, Sara; Goebl, Werner; Bishop, Laura: Judgment of togetherness in performances by musical duos. In: Frontiers in Psychology 13 (2022), S. 1-19 [online verfügbar: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.997752].
  • Drazic, Lena: Inclusions/Exclusions: the Field of 'New Music' in Europe and its Boundaries. In: International review of the aesthetics and sociology of music 53 (2022) H. 1, S. 187-206 [online verfügbar: https://www.jstor.org/stable/48689106].
  • Glauser, Andrea Ilse: High-rises and Urban Specificity: Politics of Vertical Construction in Paris, London, and Vienna. In: Urban Planning 7 (2022). H. 4, S. 284-297 [online verfügbar: https://www.cogitatiopress.com/urbanplanning/article/view/56...].
  • Grill, Thomas; Bovermann, Till; Schilling, Almut: Rotting Sounds – Artistic Research Practice in Experimental Sound Art. In: Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie 19 (2022). H. 2, S. 103-118 [online verfügbar: https://doi.org/10.31751/1174].
  • Hoyer, Patrick; Riedler, Monika; Unterhofer, Carmen; Graf, Simone: Vocal Tract: Impedance a Different Stages of Vocal Folds Opening in High Performance Singing: A case Study. In: Journal of voice 2022.01.015, S. 16-17.
  • Lluis Salvadó, Francesc; Chatziioannou, Vasileios; Hofmann, Alex: Points2Sound: from mono to binaural audio using 3D point cloud scenes. In: EURASIP Journal on Audio, Speech, and Music Processing 2022. H. 33, S. 1-15 [online verfügbar: https://asmp-eurasipjournals.springeropen.com/articles/10.11...].
  • Marcaletti, Livio: Emperors, ambassadors and opera reviews in seventeenth-century Venice: an annotated libretto fo Cesti's L'Argia (1669). In: Early music (2022), S. 1-16 [online verfügbar: https://doi.org/10.1093/em/caac013].
  • Nikolic, Tatjana: Trabajo y liderazgo en la música. Contextos, restricciones, futuro(s). In: Debats. Revista de cultura, poder y sociedad 136 (2022) H. 2, S. 10-26 [online verfügbar: http://doi.org/10.28939/iam.debats-136-2.1].
  • Ostwald, Julia: Rezension „Jenny Schrödl / Eike Wittrock (Hrsg.): Theater* in queerem Alltag und Aktivismus der 1970er und 1980er Jahre, Berlin: Neofelis 2022”. In: Feministische Studien 40 (2022) H. 2, S. 377-380 [online verfügbar: https://doi.org/10.1515/fs-2022-0052].
  • Schröder, Gesine: »Lost« »Beyond« »Improvisation« Bericht von musiktheoretischer Partizipation an drei künstlerischen Promotionsvorhaben. In: Zeitschrift der Gesellschaft für Musiktheorie (zgmth) 19 (2022). H. 2, S. 1-10 [online verfügbar: https://doi.org/10.31751/1173].
  • Schröder, Gesine: [Konferenzbericht] Analiza dzieła muzycznego. Historia – Theoria – Praxis / Musical Analysis. Historia – Theoria – Praxis Wrocław/Breslau, 01.-02.12.2021. In: Die Musikforschung 2022. H. 1, S. 0-0 [online verfügbar: https://www.musikforschung.de/publikationen/berichte/tagungs...].
  • Schröder, Gesine: »Durchbrochene Arbeit«. Ging bei Charles Marie de Weber und Louis Spohr ein deutscher Orchesterstil verloren? In: Musiktheorie 22 (2022, Jg. 37). H. 4, S. 336-347.
  • Smetana, Monika; Stepniczka, Irene; Bishop, Laura: COME_IN: A qualitative framework for content, meanings and intersubjectivity in free dyadic improvisations. In: Nordic Journal of Music Therapy (2022), S. 1-22 [online verfügbar: https://doi.org/10.1080/08098131.2022.2084638].