Bibliographischer Nachweis der mdw

Sortierung:   Titel ↓ AutorIn
Treffer: 18

  • Cassidy, Catrina; Stegemann, Thomas: Parental involvement in music therapy: systematic review of the literature and insights into international training programmes. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 16-16.
  • Goditsch, Manuel; Storz, Dorothee; Stegemann, Thomas: Opening the door: first insights into the music therapy room’s design. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 27-27.
  • Marik, Monika; Stegemann, Thomas: The contribution of music therapy to assessment and to conceptualisation of emotion dysregulation during childhood. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 45-46.
  • Mickel, Michael; Stegemann, Thomas; Zachhuber, Johanna; Feist, A; Cravenna, Richard: Rehabilitation in systemic sclerosis (SSc) by vocal intervention (VI): from case to concept? In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 48-49.
  • Mössler, Karin; Stegemann, Thomas: Guest editorial. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 3-4.
  • Pfeifer, Eric; Wiesmüller, Edith; Stegemann, Thomas: Interkulturalität. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 282-286.
  • Riedl, Hannah; Stegemann, Thomas: Theses from the Viennese music therapy training course (1959–2014): historical research study investigating theses’ contents and methodologies,. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 148-148.
  • Schmidt, Hans Ulrich; Stegemann, Thomas: Ausbildung im deutschsprachigen Raum. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 45-52.
  • Stahr, Katharina; Stegemann, Thomas: Expectations and their relevance to music therapy. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 71-71.
  • Stegemann, Thomas; Geretsegger, Monika; Fitzthum, Elena: Foreword by the local organising committee of the 10th European Music Therapy Conference. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 6-6.
  • Stegemann, Thomas; Glawischnig-Goschnik, Monika; Münzberg, Christian; Rüegg, Urs; Tucek, Gerhard: Dialogue in education: a model of cooperation between music therapy training programmes in Austria. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 94-94.
  • Stegemann, Thomas; Weymann, Eckhard: Berufsethik. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 63-68.
  • Stegemann, Thomas: Musiktherapie mit Familien. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 411-417.
  • Stegemann, Thomas: Musiktherapie mit Kindern und Jugendlichen. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 418-424.
  • Stegemann, Thomas: Neurobiologische Grundlagen. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 437-445.
  • Weymann, Eckhard; Stegemann, Thomas: Ethics in music therapy: how to address ethical questions, and how to find ways to handle ethical dilemmas. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 83-84.
  • Wiesmüller, Edith; Stegemann, Thomas: Music therapy for traumatised refugees: a Viennese pilot project. In: Nordic Journal of Music Therapy 25 (2016). H. Sup.1, S. 155-155.
  • Wiesmüller, Edith: Trauma. In: Decker-Voigt, Hans-Helmut; Weymann, Eckhard (Hg.): Lexikon Musiktherapie (3. Aufl.). Göttingen: Hogrefe 2021, S. 652-656.