Mag.a Dagmar Furch, MM

(Lecturer)

Please find English version below

geb. 1981 in Wien
Lehramtsstudium Musikerziehung und Englisch in Wien
 

  • 1999 - 2007 Lehrtätigkeit in unterschiedlichen Bereichen (Kindergarten, Privatschulen, Erwachsenenbildung, …)
  • seit 2006 Lehrtätigkeit am BG|BRG Purkersdorf
  • 2014 - 2016 Lehrtätigkeit an der deutschen Schule Alexander von Humboldt in Lima (Peru)
  • 2015 - 2017 Masterstudium Mediation (Fernuniversität Hagen)
  • seit 2017 Lehrbeauftragte an der PH Wien
  • seit 2019 Lehrbeauftragte am IMP der mdw
  • Ausbildung und Koordination der Peer-MediatorInnen am Standort

Meine Schwerpunkte:

  • klare Strukturen im Unterricht
  • Schonender Umgang mit meinen eigenen Ressourcen im Schulalltag
  • bedachte Kommunikation als Grundlage wertvollen Unterrichts
  • Methodenvielfalt
  • Lernspiele in allen Unterrichtsbereichen
  • Kreativität und Mut, viel Neues auszuprobieren
  • respektvolles Arbeiten miteinander
  • Eigenverantwortung der SchülerInnen im Unterricht fordern und fördern
  • Spaß am Unterrichten und in der Arbeit mit Menschen
     


Born in 1981 in Vienna
Studied Teacher Education in Music and English in Vienna

Professional Experience

  • 1999–2007: Teaching in various settings (kindergarten, private schools, adult education, etc.)
  • Since 2006: Teacher at BG|BRG Purkersdorf
  • 2014–2016: Teacher at the German School Alexander von Humboldt in Lima, Peru
  • 2015–2017: Master’s degree in Mediation (FernUniversität Hagen)
  • Since 2017: Lecturer at the University College of Teacher Education, Vienna (PH Wien)
  • Since 2019: Lecturer at the Department of Music Education Research, Music Didactics and Elementary Music Education (IMP) at the University of Music and Performing Arts, Vienna (mdw)
  • Lecturer and coordinator of the peer mediation program at BG|BRG Purkersdorf

Focus Areas

  • Clear structures in teaching
  • Sustainable use of personal resources in everyday school life
  • Thoughtful communication as the basis for meaningful teaching
  • Variety of teaching methods
  • Learning games across all subject areas
  • Creativity and courage to try out new approaches
  • Respectful collaboration
  • Encouraging and fostering students’ sense of responsibility in class
  • Enjoyment of teaching and working with people
Dagmar Furch