Mag.a Dagmar Furch, MM
(Lecturer)
Please find English version below
geb. 1981 in Wien
Lehramtsstudium Musikerziehung und Englisch in Wien
- 1999 - 2007 Lehrtätigkeit in unterschiedlichen Bereichen (Kindergarten, Privatschulen, Erwachsenenbildung, …)
- seit 2006 Lehrtätigkeit am BG|BRG Purkersdorf
- 2014 - 2016 Lehrtätigkeit an der deutschen Schule Alexander von Humboldt in Lima (Peru)
- 2015 - 2017 Masterstudium Mediation (Fernuniversität Hagen)
- seit 2017 Lehrbeauftragte an der PH Wien
- seit 2019 Lehrbeauftragte am IMP der mdw
- Ausbildung und Koordination der Peer-MediatorInnen am Standort
Meine Schwerpunkte:
- klare Strukturen im Unterricht
- Schonender Umgang mit meinen eigenen Ressourcen im Schulalltag
- bedachte Kommunikation als Grundlage wertvollen Unterrichts
- Methodenvielfalt
- Lernspiele in allen Unterrichtsbereichen
- Kreativität und Mut, viel Neues auszuprobieren
- respektvolles Arbeiten miteinander
- Eigenverantwortung der SchülerInnen im Unterricht fordern und fördern
- Spaß am Unterrichten und in der Arbeit mit Menschen
Born in 1981 in Vienna
Studied Teacher Education in Music and English in Vienna
Professional Experience
- 1999–2007: Teaching in various settings (kindergarten, private schools, adult education, etc.)
- Since 2006: Teacher at BG|BRG Purkersdorf
- 2014–2016: Teacher at the German School Alexander von Humboldt in Lima, Peru
- 2015–2017: Master’s degree in Mediation (FernUniversität Hagen)
- Since 2017: Lecturer at the University College of Teacher Education, Vienna (PH Wien)
- Since 2019: Lecturer at the Department of Music Education Research, Music Didactics and Elementary Music Education (IMP) at the University of Music and Performing Arts, Vienna (mdw)
- Lecturer and coordinator of the peer mediation program at BG|BRG Purkersdorf
Focus Areas
- Clear structures in teaching
- Sustainable use of personal resources in everyday school life
- Thoughtful communication as the basis for meaningful teaching
- Variety of teaching methods
- Learning games across all subject areas
- Creativity and courage to try out new approaches
- Respectful collaboration
- Encouraging and fostering students’ sense of responsibility in class
- Enjoyment of teaching and working with people
