Laura Feldbauer

(Wissenschaftliche Projektmitarbeiterin)

Please find English version below

Laura Feldbauer studiert Musikerziehung (ME) und Instrumental(Gesangs)pädagogik (IGP) mit Hauptfach Oboe sowie als Zweitfach Geschichte und politische Bildung an der Universität Wien.
Nach der Matura absolvierte sie ein Volontariat beim Verein FAMUNDI in Santa Cruz, Bolivien. Anschließend begann sie das Bachelorstudium Publizistik- und Kommunikationswissenschaft, das sie 2023 erfolgreich abschloss.
Musikalisch wirkte sie in verschiedenen Orchesterprojekten mit, darunter dem Philharmonikerprojekt beim 18. Sonderkonzert der Salzburger Festspiele, dem Philharmonischen Orchester der Universität Wien, dem Wind Project Schärding sowie dem Orchesterverein VIB. Darüber hinaus ist sie aktives Mitglied des WebernKammerchores.
Seit September ist Laura Feldbauer als wissenschaftliche Mitarbeiterin im Forschungs-, Kunstund Lehrbetrieb für das EU — Erasmus+ Teacher Academies Projekt „TEAM — Teacher Education Academy for Music. Future-Making, Mobility and Networking in Europe" tätig und unterstützt im Bereich der Publikationen.

 



(Research Project Assistant)

Laura Feldbauer is pursuing a degree in Music Education (ME) and Instrumental (Vocal) Pedagogy (IGP) with a major in Oboe and the secondary subject History and Politicial Education at the University of Vienna.
After graduating from highschool, she completed a voluntary service with the association FAMUNDI in Santa Cruz, Bolivia. She then began her Bachelor’s degree in Journalism and Communication Studies, which she successfully completed in 2023.
She has participated in various orchestral projects, including the Philharmonic Project at the 18th Special Concert of the Salzburg Festival, the Philharmonic Orchestra of the University of Vienna, the Wind Project of Schärding, and the Orchestra Association VIB. In addition, she is an active member of the Webern Chamber Choir of mdw.
Since September, Laura Feldbauer has been working as a research assistant in the field of research, arts, and teaching as part of the EU–Erasmus+ Teacher Academies project “TEAM — Teacher Education Academy for Music: Future-Making, Mobility and Networking in Europe”, where where she assists with publications.