Bibliographischer Nachweis der mdw

Sortierung:   Titel ↓ AutorIn
Treffer: 21

  • Abfalter, Dagmar; Stini, Sandra: Freelance classical musicians in Austria and the COVID-19 Pandemic. In: Salvador, Elisa; Navarrete, Trilce; Srakar, Andrej (Hg.): Cultural Industries and the Covid-19 Pandemic: A European Focus. London: Routledge 2021, S. 128-140.
  • Cho, Seo Young; Claus-Kim, Daniela; Lee, Eun-Jeung; Lee, Suhon: The Rise of South Korea’s Soft Power in Europe–A Survey Analysis of Public Diplomacy. In: Korea Observer 54 (2023). H. 2, S. 227-255.
  • Christidis, Ioannis: Singing and Dancing for Freedom of Movement. Enacting Citizenship and Resisting Forced Confinement in 'Hotspot' Refugee Camps in Thessaloniki, Greece 2016. In: Anderl, Gabriele; Reinprecht, Christoph; Erker, Linda (Hg.): Internment Refugee Camps Historical and Contemporary Perspectives. Bielefeld: transcript 2022, S. 177-192 [online verfügbar: https://www.transcript-verlag.de/chunk_detail_seite.php?doi=...].
  • Cvetičanin, Predrag; Nikolic, Tatjana; Bobičić, Nađa: Gender and Labor in the Cultural Field of Serbia. Belgrad / Niš: Association of Independent Cultural Scene of Serbia / Faculty of Arts 2023. [online verfügbar: https://nezavisnakultura.net/wp-content/uploads/2023/12/FINA...].
  • Dragićević Šešić, Milena; Nikolic, Tatjana: City Cultural Policies and Participative Governance Models. In: Bianchini, Franco; Saez, Guy (Hg.): Culture in the Cities. Present and Future. (Cultural Policy Yearbook). Istanbul: Iletism Yayinlari 2023, S. 67-83.
  • Hahn, Michaela; Hofecker, Franz Otto (Hg.): The Future of Music Schools – European Perspectives. (music school research 2). St. Pölten: Musikschulmanagement Niederösterreich 2019.
  • Hahn, Michaela; Stini, Sandra (Hg.): music school research. Future of music schools – today’s challenges and tomorrow’s solutions. Book of abstracts. Wien: im Eigenverlag 2017.
  • Hahn, Michaela; Stini, Sandra: First European Music School Symposium. In: The Finnish Journal of Music Education FJME 2018. H. 2, Musiikkikasvatus, S. 121-122.
  • Hahn, Michaela: Analyzing music school systems. The benefit of Educational Governance exemplified by a case study on the development of the decentralized music school system in Lower Austria. In: Hofecker, Franz-Otto; Hahn, Michaela (Hg.): music school RESEARCH. Austria’s Music Schools as Cultural and Educational Organizations. (Cultural Institutions Studies). Atzenbrugg: Kultur.Region.Niederösterreich 2016, S. 142-160.
  • Hahn, Michaela: Impulse zur Weiterentwicklung. Zwei Neuerscheinungen regen zum Nachdenken über die Musikschulen an. In: Neue Musikzeitung 68 (2019). H. 10, S. 13-13.
  • Hahn, Michaela: Musikschulentwicklung. Entwicklung und Steuerung am Beispiel des dezentralen Musikschulsystems in Niederösterreich. (Beiträge zur Musikschulforschung 3). Atzenbrugg: Kultur.Region.Niederösterreich 2016.
  • Hahn, Michaela: Positive Entwicklung der Kooperationen. Blick über die Grenzen: Musikschulkooperationen mit (Ganztags)schulen in Österreich. In: Neue Musikzeitung 66 (2017). H. 2/17, S. 28-28.
  • Hofecker, Franz-Otto; Hahn, Michaela (Hg.): music school RESEARCH. Austria’s Music Schools as Cultural and Educational Organizations. (Cultural Institutions Studies). Atzenbrugg: Kultur.Region.Niederösterreich 2016.
  • Konrad, Heimo (Hg.): Rechtsprobleme im Kulturbetrieb. Wien: facultas 2015.
  • Mayer, Ulrike: Der Ansatz ‚Kritischer Diversität‘ am Beispiel der Diversitätsstrategie der Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. In: ZDfm – Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management 2020. H. 1, Diversitätsforschung: Von der Rekonstruktion zur Disruption, S. 76-82 [online verfügbar: https://www.budrich-journals.de/index.php/zdfm/issue/view/26...].
  • Nikolic, Tatjana; Mitić Minić, Katarina: Women in Music. Possibilities and Responsibiltiies of Cultural Management and Policy. In: Nenic, Iva; Cimardi, Linda (Hg.): Women`s Leadership in Music. Modes, Legacies, Alliances. (Music and Sound Culture 63). Bielefeld: transcript 2023, S. 153-166 [online verfügbar: https://www.transcript-verlag.de/media/pdf/c4/ab/29/oa978383...].
  • Windbüchler, Bettina; Hahn, Michaela: Musikschulen – Wertanlage für die Zukunft unserer Gesellschaft. In: Kultur.Region. Niederösterreich. Musikschulmanagement Niederösterreich Jahresbericht 2016/17 (2017), S. 12-16.
  • Zembylas, Tasos: „Kulturpolitik in Österreich“. In: Klein, Armin (Hg.): Kompendium Kulturmanagement. Handbuch für Studium und Praxis. München: Valden 2017, S. 141-156.
  • Zembylas, Tasos: Contested Issues in the German-Speaking Literary Field. In: Danko, Dagmar; Moeschler, Olivier; Schumacher, Florian (Hg.): Kunst und ihre Öffentlichkeit. Wiesbaden: Springer VS 2014, S. 365-387.
  • Zembylas, Tasos: Tasos Zembylas im Gespräch über Kultur und Politik. In: IG Kultur, Vorarlberg; Benzer, Sabine (Hg.): Kultur für Alle. Gespräche über Verteilungsgerechtigkeit und Demokratie in Kunst und Kultur. Wien: Folio 2016, S. 136-156.
  • Zembylas, Tasos: Why Are Evaluations in the Field of Cultural Policy (Almost Always) Contested? Major Problems, Frictions, and Challenges. In: DeVereaux, Constance (Hg.): Arts and Cultural Management: Sense and Sensibilities in the State of the Field. New York: Routledge 2019, S. 129-151.