THE TIME IS NOW ...

CALL: CHALLENGE IMPACT 2021

Du hast eine Idee für ein Projekt, eine Initiative oder ein Start-up, mit dem du gesellschaftliche Herausforderungen anpacken und Zukunft gestalten willst? 

Deine Projektidee leistet inhaltlich einen Beitrag zur Verbesserung von gesellschaftlichen, kulturellen bzw. sozialen Problemstellungen, enthält einen Nachhaltigkeitsaspekt im Sinne eines Lösungsansatzes basierend auf den Sustainable Development Goals (SDGs) oder verfolgt eine künstlerische Herangehensweise an die beschriebenen Felder? 

Bewirb dich bis zum 9. April 2021 für eine Teilnahme am kostenlosen CHALLENGE IMPACT-Trainingsprogramm!

CHALLENGE IMPACT ist ein kostenloses Trainingsprogramm, das sich an Studierende, Alumni und Angestellte aller österreichischen Hochschulen richtet. Wir suchen spannende Ideen für Projekte, Initiativen oder Start-ups, die zur Erreichung der Sustainable Development Goals beitragen. Geboten wird ein kostenloses 5-tägiges Trainingsprogramm – komplett online mit Abschlussevent an der WU Wien (soweit möglich). 

☞ Alle Details findest du online unter: https://www.wtz-ost.at/schwerpunkte/transferhubs/call-challenge-impact/

 

 

FOSTERING & SUPPORTING INTERDISCIPLINARY EXCHANGE

Open Discussion Event

25.5.2021, 18:00-20:00 | online

The panel discussion will address different perspectives on Fostering and Supporting Interdisciplinary Knowledge Exchange.

18.00  Welcome

18.20 – 20:00 Evening Panel

Ronald Maier, Vice-Rector for Digitalisation & Knowledge Transfer, University of Vienna, Austria
Eva Maria Stadler, Vice Rector for Exhibitions & Knowledge Transfer, University of Applied Arts Vienna, Austria
Mike Smith, Emeritus Professor of Medical Science, Managing Partner of Harper Keeley LLP & former Pro Vice-Chancellor for Research Enterprise and Knowledge Transfer, United Kingdom
David Budtz Pedersen, Director, Humanomics Research Centre & Professor of Impact Studies, Aalborg University Copenhagen, Denmark

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From Societal Impact Strategy to Implemetation and Execution

25.-28.5.2021 | online

The Network for Advancing and Evaluating the Societal Impact of Science (AESIS Network) is an international, open community for various types of professionals working on stimulating and demonstrating the impact of science on economy, culture and well-being. The network consists of individual and institutional members, and thus connects different stakeholders. The members all work in a variety of organisations from all over the world, where they are involved in the evaluation of impact, research strategy and policy making, funding and other impact support. We believe that sharing best practices will help to develop effective instruments for evaluating and advancing the societal impact of science.

In partnership with the University of Vienna and the University of Applied Arts Vienna, AESIS is proud to present the new course on Societal Impact Strategy to Implementation and Execution, to be held online, hosted from Vienna, Austria (25-28 May).

The course will bring together experts to cover themes such as:

  • Mapping impact of your institution, defining impact goals, strengths and weaknesses
  • Internal infrastructure, facilities and skills
  • Strengthening position in the external infrastructure through collaborations and framework
  • Supporting researchers through training and facilities with the inclusion of impact strategies in research design
  • Measuring and monitoring impact of research project from all disciplines, including SSHA

Representatives of the WTZ Ost partner institutions receive a reduction of the course fees of 400 € with the code VienCo/WTZost.

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7th International School on Big Data

BigDat 2021 Autumn

October 10-14, 2021
Beersheba, Israel

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SAVE THE DATE:

21.4.2021 - Webinar zu Open Science, Gender, Dissemination, Submission, Evaluation u.v.m. in Horizon Europe

 

Workshopmaterial

"How to prepare a successful proposal in Horizon Europe"
"Erfolgreiche Anträge in Horizon Europe erstellen"

(24.3.2021, 10 - 16:15 | online)

In diesem Webinar der Europäischen Kommission erhalten potenzielle Antragsteller*innen in Horizon Europe Informationen über die Einreichung und Evaluierung von Anträgen sowie den Model Grant Agreement.

This European Commission webinar provides potential Horizon Europe applicants with information on the submission and evaluation of proposals and a Model Grant Agreement. 
 

 

 

12th SAR International Conference on Artistic Research

7 - 9 April 2021 @mdw | online

 

 


FWF-Webinare

... Informationsveranstaltungen zum ESPRIT-Programm | Information Event on the ESPRIT-Programme (online)
14.4.2021, 13:00-15:00 | English
19.5.2021, 13:00-15:00 | Deutsch
28.5.2021, 10:00-12:00 | English

… Informationsveranstaltungen zum PEEK-Programm (online)
7.4.2021, 13:30-15:30 | Deutsch
9.4.2021, 9:30-11:30 | Deutsch

... Informationsveranstaltung zu den Karriereprogrammen mit Schwerpunkt Frauenförderung als Webinar (nur für Frauen)
22.4.2021, 13:00-16:00 | Deutsch

 

Die Teilnahmekosten können auf Antrag von der Stabstelle Forschungsförderung übernommen werden.

The participation costs can be covered by the Office of Research Support upon application.

 

 

FFG-Trainings und Webinare:

FFG-Akademie: Antragstellung in Horizon Europe: Schwerpunkt kooperative Projekte
21.-22.4.2021

Fit4Funding - Your training on EU funding
25.5.-30.6.2021 | online